passionforfood

Här publicerar jag bilder på en av mina största passioner, matlagning.

9/11

Publicerad 2011-09-11 13:47:43 i Dagbok

Kommer ihåg att jag hade börjat första året på gymnasiet. En varm och härlig sensommar dag, men blå himmel och solsken. Vi satt och pratade nere i myshörnan på skolan då någon kommer och säger att ett plan flygit in i en skyskrapa i New York. Vi alla blir chockade och undrar hur det kan hända, hur kan man missa en hel skyskrapa, sen börjar funderingarna komma på hur stort planet var. När jag väl kommer hem slår jag på text-tv läser upp det senaste, innan jag hittar tv4 som har livebilder från NY. Sen kommer det...det andra planet, man ser direkt att det inte är ett litet plan, och man ser direkt att det är menat för den andra skyskrapan, sen smäller det.....kändes som att andningen och hjärtat stannade till, dom ögonblicken, kändes som en livstid nästan, jag kommer aldrig så länge jag lever att glömma det. Sen blev det kaos, och då man även senare fick veta att två andra plan kapats och var på väg mot andra mål, då förstod man väl först innebörden av det hela.

Sen följde många timmar med nyheter och uppdateringar, När tornen rasade...vilken overklig känsla, kan inte förstå det, kändes som på en film, men det visste man ju att det inte var. Allt dagarna efteråt handlade om detta, och man förstod vilken förändring världen stog inför.



Vad minns du av dagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela