passionforfood

Här publicerar jag bilder på en av mina största passioner, matlagning.

The cove

Publicerad 2011-08-05 15:16:49 i Samhälle/politik

Såg precis en dokumentär på svtplay, the cove heter den, och handlar om den vidriga slakten av över 20.000 delfiner varje år i Japan. Det är fruktansvärt, man blir illa berörd verkligen, speciellt när man ser hur rött vattnet färgas och man vet hur många delfiner som dödas. Över 20.000 delfiner dödas utan anledning, köttet används inte ens, för det innehåller för mkt kvicksilver, så det är skadligt för människor. Däremot så lurar affärer i Japan folket i affärerna genom att märka om delfinköttet till valkött och annat. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något, gör som jag, skriv på mot delfinslakten!





Gå in här för att skriva på och hitta mer info.



/ Henrik

Kommentarer

Postat av: AnnaWK

Publicerad 2011-08-05 20:22:48

Sv: Jag kan hålla med om att Bianca är en stark karaktär men Belle däremot håller jag verkligen inte med om. Hennes och Odjurets förhållande har många gånger jämförts med ett våldsamt förhållande där hon bara försvarar honom och säger att han är god på insidan och trots alla hans dumma handlingar går hon tillbaks till honom gång på gång.



Och med Mulan är det tyvärr så att trots alla hennes modiga handlingar så i slutändan handlar det ändå om att hennes familj anser att hon ska hitta en man.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela