passionforfood

Här publicerar jag bilder på en av mina största passioner, matlagning.

Livet i studentkorridor

Publicerad 2011-08-05 09:16:40 i Dagbok

Ja bor ju i studentkorridor, kan vara både en njutning och en skräck, mestadels det sistnämnda faktiskt. Idag kommer en städfirma hit för att ta rätt på skräp och annat skit som föregående gäster lämnat efter sig, för när man flyttar från en studentkorridor finns inget som heter ansvar. Här har mina, föredetta grannar lämnat sopor, möbler, skräp och mat kvar, till oss som är kvar kanske, jo de är väl en snäll tanke om de vore så, men här handlar det om att dom inte ens orkar ta med det härifrån.

Killen som bodde här innan, shit säger jag, han städade inte en gång, även om han hade ansvar över de gemensamma utrymmena, så struntade han i att städa, han orkade inte och var inte intresserad av att ha en ren spis att laga mat på....de fick mig att fundera på hur en sån person tänker, och hur det ser ut på hans rum. Varför är det så? Varför har vissa människor så svårt att anpassa sig till att ta ansvar och bli självständiga? Har deras föräldrar varit för snälla mot dom?





/ Henrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela