passionforfood

Här publicerar jag bilder på en av mina största passioner, matlagning.

Gravida grannen röker

Publicerad 2011-08-12 14:17:47 i Samhälle/politik

Någonting som jag stör mig lite på, eller ganska mkt på, när man bor i lägenhet, de är grannar som röker, som står ute på sin balkong och röker. Det sprids nämligen till alla andra som bor i närheten, vilket gör att jag, som icke rökare, drabbas och blir passiv rökare då jag har fönstret öppet. Ja blir galen på det, borde det inte införas något förbud mot rökning i lägenheter och balkonger? Vill om nu dra i sig giftet kan dom väl ta sig ut på gården, eller?

Det som dessutom, är ännu mer upprörande, är att denna mamman är GRAVID, och hon röker alltså under sin graviditet. Varför? Skaffa inte barn om du inte kan sluta upp med rökningen under 9 måndader, du kan seriöst skada ditt barn, hur tänker människor som röker gravida? Bara vetskapen om att man kan skada sitt barn, ge barnet hjärnskador som inte går att fixa, borde ju räcka för att förstå att man inte ska chansa?

Passiv rökning, dödar över 600.000 människor i världen varje år, varav ca 300 i Sverige.



/ Henrik

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-13 16:30:40

I vissa lägenhetsbyggnader är det faktiskt olagligt/emot regel att röka på balkongen och om man ska röka måste man göra det ett visst antal meter ifrån huset på gården, meeen många trotsar och röker på balkongen iaf. Kolla upp med hyresvärlden. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela